Nakupování

Stále fit!

By on 18. 1. 2020 0 Comments

V době menopauzy prochází organismus žen hormonálními změnami. Produkuje méně hormonu progesteronu a estrogenu. S tím přichází často špatné nálady, špatné spaní, návaly horka, pomalejší metabolismus a rychlejší přibírání či ztráta vápníku. Nesmíme dopustit, aby to skončilo obezitou, osteoporózou nebo depresemi! Hodně toho pro své fyzické i psychické zdraví uděláme, když budeme pravidelně sportovat a udržíme se i v tomto období v kondici! Přidáme k tomu dostatek odpočinku! A svůj jídelníček vylepšíme pomocí vhodných přírodních doplňků. K těm správným „životabudičům“ patří třeba ženšen, ginko biloba, peruánská maca nebo kustovnice čínská (goji). Nezapomínáme na dostatek ovoce a zeleniny a pitný režim! Ale zpět k tomu pohybu. Pokud jsme se dosud moc nehýbaly, milé dámy, je nejvyšší čas s tím začít! A to doslova krůček po krůčku!
 ženy na výletě
Chodíme
Pro začátek je nejlepší chodit více a více pěšky. Do práce, na nákup i na různé jiné pochůzky. Vyhýbat se výtahům a eskalátorům, vyhledávat schody. Postupně si na náš přirozený pohyb zvykat. A ono to jde. Za nějakou dobu nás pár schodů už nezadýchá! A to je signál k tomu, začít prodlužovat trasy, přidávat procházky a výlety do přírody. Třeba s celou rodinkou! Na svižné procházky jsou velice vhodnými parťáky naši pejsci!žena a muž na lavičce u jezera
 
Přidáme sport
Když už se trochu chůzí rozhýbáme, je ten pravý čas vybrat si vhodný sport. Každému z nás vyhovuje něco jiného, výběr je záležitostí značně individuální. Základem je, aby nás zvolená pohybová aktivita bavila. Jen tak se jí potom budeme věnovat pravidelně a dlouhodobě. Možností je hodně, vybere si jistě každý. Pokud je potřeba zbavit se nějakých těch přebytečných kil, vybereme si nejlépe takový druh sportovní aktivity, při které budeme na tepové frekvenci 110 až 130 tepů za minutu. To se nejlépe likvidují tukové polštářky. Orientačně tuto „tepovku“ poznáme tak, že si při sportu jsme schopni s někým povídat a moc se přitom nezadýcháváme. Přesnou hodnotu zjistíme samozřejmě jen měřením. Vhodné jsou vytrvalostní sporty (např. běh, plavání, cyklistika nebo turistika). Můžeme si ale vybrat i některý míčový (např. fotbal, volejbal či basketbal). Nebo si zatančit pro radost!